L’Arca del Masi More time to cuddle

0

By Eduarda Liz Colvara –

L’Arca del Masi was born first as a traditional, family-run shop, bottega di mesticheria, which then sold among other items, unpackaged products for animals. At that time, Gianni Masi, the owner of L’Arca del Masi , was already responsible for the animal section of the business. In the years to come the shop expanded and in 1994 it is born as L’Arca del Masi, pet shop. Gianni’s partner in the business, Jedoa Rodrigues, being also an interior designer and organizer of indoor spaces has used that knowledge in the sector of pet and has introduced into the pet store products that are practical and will bring quality and design into the daily routine and home of those who own a pet.

Jedoa Rodrigues at L'Arca del Masi, pet shop
Jedoa Rodrigues at L’Arca del Masi, pet shop

To keep a home that has an animal in order, she recommends, blend the animal’s objects to the dynamics of the house. The pet industry offers options designed specifically for this need, as is, for example, the collection of Designed by Lotte, says Jedoa. One of her suggestions is that the bed, be it for a dog or a cat, should follow the decoration patterns of the house both in the use of color as in the use of material, never forgetting the comfort of the animal of course. In a traditional Italian home, for example, materials like wood, velvet and of a natural base such as Junco are recommended. As where in a more modern home with a cleaner environment, you can integrate the traditional beds or pillows but covered in fabric often used in furnishing the house. “The alignment of color and material reveals a result pleasing to the eyes (even if unconscious) creating moments of relaxation in the company of a pet. It is also possible to find many high quality products to fit every style, some of them made right here in Tuscany, including high resistance materials and those made from recyclables”, adds Jedoa. No matter what the style of your home is, the important thing is to organize and decorate in order to have even more time to pamper and cuddle with your best friend!

L’Arca del Masi
Via Senese, 12 ​R​,
50124 Firenze
​Phone ​055 221773
www.arcadelmasi.it

Logo New Arca

Italiano 

L’Arca del Masi è nata come una tradizionale bottega di mesticheria a gestione familiare, dove allora si vendevano anche i prodotti sfusi per animali. A quel tempo, Gianni Masi, che è il proprietario de L’Arca del Masi, era già il responsabile di tutto ciò che nel negozio riguardava gli animali. Negli anni l’attività si sviluppa sempre più e nel 1994, con l’ampliamento del settore pet, nasce L’Arca del Masi. arca dei masiLa socia di Gianni, Jedoa Rodrigues, essendo designer e organizzatrice d’interni, ha utilizzato queste conoscenze anche nel settore del pet ed ha introdotto nel negozio oggetti pratici, di qualità e di design per la vita quotidiana e per la casa di chi possiede un animale. Per mantenere una casa in ordine, lei consiglia di integrare gli oggetti dell’animale alle dinamiche della casa. Il settore pet offre opzioni progettate specificamente per questa necessità, come è, per esempio, per la collezione Designed by Lotte, aggiunge Jedoa. Un suo suggerimento è che la cuccia, sia del cane o del gatto, dovrebbe seguire i motivi decorativi della casa sia nell’uso del colore quanto nell’uso del materiale, senza mai dimenticare, naturalmente, il comfort dell’animale. In una tradizionale casa italiana, per esempio, si consigliano materiali come il velluto, tessuti di fibra naturale, il legno ed il Junco. In una casa più “moderna” o caratterizzata da un ambiente più lineare, si possono integrare le cucce o cuscini tradizionali ma rivestiti con quegli stessi tessuti che spesso sono utilizzati nell’arredo della casa. “L’accostamento di colore e materiale rivela un risultato piacevole per gli occhi (anche se inconsapevole) contribuendo a creare momenti di relax in compagnia del proprio animale domestico. È possibile trovare molti prodotti di alta qualità per soddisfare ogni esigenza di stile, alcuni di questi realizzati proprio qui in Toscana, compresi tanto di materiali ad alta resistenza a quelli a base di materiali riciclati” aggiunge Jedoa. Non importa quale sia lo stile della tua casa, la cosa importante è organizzarla e disporla in modo da avere ancora più tempo per coccolare il tuo migliore amico!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.